Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, October 27, 2010

homemade !

ni 'brunch' aku utk hari ni




rasa puas hati bila dpt gagahkan diri utk bangun jam 6.05 pg dan terus masak utk mkn di ofis nanti.

mlm td agak sukar aku nak lelapkan mata, maka aku amek keputusan utk masak nasi sbb rasa bersemangat lepas beli barang dapur mlm td.tinggal lg kena bangun jam 6 pg utk masak lauk paling simple sbb aku kena tinggalkan umah jam 7 tepat utk elakkan punch kad merah lg.

alarm berbunyi jam 6 am, mcm biasa aku akan snooze hingga aku betul2 rimas dengar bunyi alarm tuh
fikir punya fikir, aku dah masak nasi, ah bangun lah

6.05 am aku paksa diri utk bangun ke dapur.nasib baik ayam dah siap defrost

potong ayam (nasib baik chicken breast je)sambil tunggu minyak panas dalam kuali..
goreng ayam + cili giling (ready made) + bawang hiris + sos thai + sos tiram + garam + gula = siap dlm 15 minit


sapa kata aku masak x sedap??



sedap je..hehehe : p

1 comment:

  1. sendiri masak sedap je miza oii...pasal masuk mulut sendiri..takde org tau pun rasanya..hahaha..

    ReplyDelete