Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Thursday, September 30, 2010

bila outstation

cerita ni agak nak basi

aku outstation selasa lepas..gi Bera, Pahang

ni kali kedua aku pegi..kali ni dgn Dr Z

arahan diterima isnin petang, aku cuba book kenderaan pejabat tapi xde driver
jadi kena gi sendiri..tapi disebabkan aku hanya pengiring kpd Dr Z, aku tumpang je kete dia.

taklimat hari selasa pukul 9 pagi.kalau nak gi pg selasa lps subuh pun belum tentu sampai.jadi kami decide nak bertolak mlm isnin,bermalam di Bera je

aku called Hotel Sri Bera, dpt booked 2 bilik.senang sikit hati.sampai sana just cari hotel je,x perlu risau ada bilik atau x

seperti biasa, En Nas la yg hantar aku ke stesen komuter serdang utk bertemu dgn Dr Z yg bertolak dari rumahnya di bangi.

jam 9.10 (janji melayu) baru la Dr Z sampai.sedih nak tinggalkan sharul sbb byk hari aku spent masa dgn dia lately.

dlm perjalanan aku tido, sampai la berjumpa hotel yg dicari2 (nasib baik senang nak jumpa, tepi jalan besar je) hampir jam 12.00 mlm

sampai hotel aku susah nak tido sbb dah lena dlm kete Dr Z.lebih kurang jam 1 lebih kot baru tutup tv dan berdengkur

ni bilik yg ratenya RM73.50 /night











ni mesti bawak balik ni, sesak2 nanti xde shampoo atau sabun blh guna ni



pagi dimulakan dgn taklimat a.k.a meeting..dgn ADUN kawasan plak tu.
aku x tau.pagi tu baru tau meeting ni melibatkan ADUN kawasan

meeting went well sampai jam 11

pastu ada lawatan ke tapak projek sekejap





tu dia...org kampung kerumun mcm dekat crime scene plak



ni la projek tuh





projek pembinaan 5 reban puyuh fully close house(wow....)


lepas tu, ikut ADUN pergi ke pejabat veterinar daerah Bera utk merasmikan kempen suntikan penyakit FMD dan HS serta jamuan hari raya bersama penternak daerah Bera





ada penyampaian plak utk penternak yg sudah daftarkan ladang mereka oleh ADUN




enough with work already....

hati berbunga2 dlm perjalanan balik..perjalanan dari Bera jam 3 ptg, sampai serdang jam 7 ptg..dah la lapar gila bila sampai

terus ajak En Nas mkn kat Alamanda

soalan yg kutunggu2 dari En Nas (as usual dia akan tanya)

"nak mkn kat mana?"

dgn yakin aku jawab "secret recipe"







disebabkan En Nas yg belanja...Ibu pun nak kuar duit jugak...Ibu belanja sharul ya






p/s : En Nas ckp, lps aku tinggalkan mereka, sharul memanggil2 "Ibu...Ibu...Ibu" sambil nangis....oh...syahdunya....: p

2 comments:

  1. salam mizah!akak ni,kak maiza....baru tau awk ada belog! :) cheers!

    ReplyDelete
  2. sy baru lg ni kak,tgk ramai member2 memblog,nak jugak..hehe

    ReplyDelete