Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, September 8, 2010

balik kampung

hari ni aku keseorangan di office...walau roomate aku (chinese)dtg keje, dia ada meeting.so aku keseorangan sejak pagi..

kenapa aku kerja ni? kalau tahun lepas,dah amek cuti awal dah..nak balik rawang.

aku dan En Nas mengamalkan sistem giliran.disebabkan aku baik hati, tahun pertama kawin, aku pilih raya di beruas (dia tanya nak raya mana ok).

tahun lepas kami beraya di rawang for the first time in life.sebelum ni hampir tiap2 tahun di rumah opah di ipoh.tapi mungkin sbb adik beradik dah besar dan bekerjaya, 'kampung' kami adalah rumah mak abah iaitu di rawang.

tahun ni sikit pun aku xde feeling2 nak raya.kenapa?

mungkin sbb En Nas semakin sibuk mengusahakan bisnes dia yg dimulakan sejak awal tahun ni..jadi aku pun turut terikut2.aku kerja la sampai hari terakhir sebelum raya,sbb En Nas kata dia mesti nak pastikan 'budak2' dia dtg kerja sebelum hari raya tu.jadi dia dah ckp awal2... blk beruas tahun ni mlm raya...

saya yg menurut perintah.....(sbb bukan saya yg drive)

by the way, bekerja sehingga sebelum raya is not a good idea sbb semua org xder kat office ni...mati kutu x tau nak buat apa..baik la kemas rumah yg x kemas2 lagi tu...kalau x pun, mengadap internet di rumah instead of kat office yg mcm petiais ni...oppsss

kenapa aku x amek cuti? ah menyesal sungguh...kononnya aku nak buktikan yg aku bukan kaki cuti sbb aku dah byk kali amek emergency leave selama ni.emergency leave pun bukannya sbb apa, x lain x bukan sbb sharul demam/sakit and I prefer to babysit him myself instead of hantar dia ke taska.kesian...

so next year, confirm aku akan amek cuti 2 hari lebih awal sebelum hari raya..


aku rindukan perasaan excited x ingat masa nak blk rawang tahun lepas..



saat meningggalkan rumah sewa yg kononnya 'rumahku syurgaku'...
rumah ni buruk I tell u tapi it means so much to me sbb this is the first house yg kami diami sejak bergelar suami isteri.


see I tell u...buruk..perumahan di di kawasan Segari.majoriti penduduknya ialah driver lori bangsa India.


masa ni kami duduk berdua walau sharul dah lahir..kami tinggalkan sharul dgn nenek dia di beruas..setiap hujung minggu je, kami blk beruas utk bermanja2 dgn sharul

lepas siap kunci pagar rumah di Segari,kami blk beruas utk pick sharul up


tu dia....pack barang nak blk kampung mcm nak bawak 1 kampung...



little sharul and 'little' me.....ngeh ngeh


saying goodbye to rumah kampung




syoknya kalau jln raya mcm ni..kami melawan arus...hehe




yeay ...dah sampai



kepada semua pembaca...berhati2 di jln raya..tingkatkan kesabaran dlm memandu...puasa lagi ni..selamat hari raya semua



No comments:

Post a Comment