Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Saturday, September 25, 2010

berapa budget sebulan?





ni cara En Nas nak kawal perbelanjaan barang dapur kami

ni perbelanjaan dlm sebulan ni

actually idea asal dtg dari aku sendiri sbb sebelum ni x pernah tau berapa yg kami berbelanja utk barang dapur sahaja

selalu tempat yg kami pergi pun Carefour Alamanda..kadang2 Cold Storage
barang utama mestilah susu dan pampers sharul

kami x pernah plan berapa budget barang dapur...kalau habis,beli...

tapi start bulan ogos, aku rasa nak tau berapa yg kami dah spent utk groceries
cara ni mungkin blh kawal perbelanjaan


aku kira2.....
perbelanjaan bulan ogos utk barang dapur dan keperluan keluarga dlm sebulan (contoh : pampers sharul dan Ibunya)


..... RM 614.00 .....


is it too much? korg punya berapa?

2 comments:

  1. miza, Dulu kami belanja groceries RM200++ sbb byk mkn luar dn jalan2 ms weekend. Dan kak yani tulis atas kertas apa nk beli + buat menu nk makan sebuln. pahtu kena tgk berapa belanja makan luar (+minyak kete skali). Kak yani skang nih terpaksa masak kat umah, so spend byk utk groceries. Kami mmg jarang sgt mkn luar, dan kak yani g opis bawak bekal.

    ReplyDelete
  2. haha. biasa la tu mizah. yg penting kena buat list b4 keluar membeli (tapi selalunye aku selalu GAGAL ngan kaedah ni! wakakaka)

    groceries je dah beratus. tu tak termasuk barang2 lain..baju aku ngan anak, maintenance aku monthly like skin care n make-up things. hurmmmm... beginilah ferempuannnn... hahaha

    ReplyDelete