Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Thursday, January 12, 2012

things to do before delivery

aku berhajat sgt nak beranak kat Selangor khususnya Hospital Selayang sbb dekat dgn rumah Mak...and for some reason sengaja aku nak dapatkan no IC yang ada ******-10-**** di tengah2nya...anak Selangor

my 2nd/3rd/4th choices are Serdang, Kajang (dekat dgn Putrajaya, where I live right now) in case kalau x sempat balik rawang...or Hospital Sg Buloh if Selayang dah penuh.

compared to my first delivery, which aku x sempat merancang apa2 sbb Sharul lahir pada umur 34 minggu..kali ni aku seronok merancang mcm2 sehingga dah plan nak buat apa dalam tempoh berpantang..(harap cuti bersalin 3 bulan aku diLULUSkan bos)

here are some things yang aku perlu siapkan sebelum delivery


1. Siapkan beg keperluan baby and me untuk ke hospital ( dalam proses )

2. Kemas kertas2/fail2 kerja di ofis supaya senang orang lain nak cari dokumen (baru nak mula)

3. Susun atur folder2 soft copy dalam komputer utk memudahkan org cari dokumen ( plan nak buat lepas kemas meja ofis)

4. Kemas/cuci rumah Mak (tempat aku bakal berpantang) supaya bebas kuman habuk. ( Cleaners dah dipanggil utk cuci rumah esok )

5. Kumpul resepi2 yg mengikut selera tekak aku untuk orang dalam pantang supaya Mak x perlu fikir nak masak apa nanti. (dah cari, tunggu nak print je)

6. Kumpulkan online stores utk future online purchase semasa berpantang (dah jumpa 2 online stores dan sign up)

lagi......lagi...(kebanyakan what's on my mind right now adalah aktiviti semasa dalam pantang..maybe next entry?)

No comments:

Post a Comment