Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Friday, January 13, 2012

Book review #1

Aku bukan seorang pembaca tegar tapi x tau kenapa aku berminat nak baca buku ni.aku beli kat TESCO.








Lepas baca (tak habis baca pun) Bab 6, cukup buat aku puas hati kerana aku sedar suami aku seorang yang NORMAL, TYPICAL MAN. banyak ayat2 dalam buku ni yang aku suka...



Antara kandungan yang aku rasa penting, lelaki akan buat 3 perkara ni yang membuktikan seseorang lelaki itu cintakan seorang perempuan iaitu ;

1. Profess (memberi kenyataan)
2. Provide (memberi nafkah)
3. Protect (memberi perlindungan)

tanpa aku sedari, sebenarnya En Nas dah tunjukkan semua ini semasa kami mula2 serius dalam berkawan. baru kini ku tahu. (kan mak dah cakap, mak x suka membaca)

so pada aku, x perlu sentiasa ada kata2 cinta
dan x perlu kerap beri hadiah. that's just not u which I accept seadanya.


selagi suami buat all of the above, cukup membuktikan cintanya kepada isteri.

now I understand


dan untuk balasannya, ada disebut dalam Bab 3, lelaki/suami hanya perlukan 3 perkara dari perempuan/isteri iaitu ;

1. Dorongan
2. Kesetiaan
3. S***

patutlah sejak dari awal lagi En Nas selalu kata "Nas harap hati By takkan berubah sampai bila2"...aku ia kan saja..masuk telinga kiri, keluar telinga kanan.


rupanya dia berharap aku sentiasa SETIA padanya


part yang aku paling suka ialah lelaki memang x suka bergosip/bersembang. mereka hanya mahu/boleh selesaikan masalah...


aku bengang juga bila setiap kali diajak bersembang, memang En Nas x layan...jawapan dia terlalu ringkas..padahal aku nak bercerita..benda kecik mcm ni selalu buat aku sentap...tapi kini aku dah faham

No comments:

Post a Comment