Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Monday, August 23, 2010

param



terus terang tahun ni first time aku dengar perkataan "param".tu pun aku tgk kat FB.dah ramai sgt org guna perkataan tu so paham2 sendiri la.kalau search kat memana confirm x jumpa.aku ketinggalan ke? sejak bila perkataan tu diguna pakai?kiranya aku masih rajin nak menyebut 'pasar ramadhan' la sbb aku x sedar sejak bila org guna pakai word tu.

param paling dekat dgn rumah aku ialah kat tapak pasar malam yg aku selalu pegi tiap2 hari selasa tu.bezanya sepanjang bulan puasa ni dia ada tiap2 hari dan peniaganya sgt ramai sampai x tau nak beli apa.

ni kali ke 3 @ 4 aku,En Nas dan sharul pegi param kat sini tapi masih x habis round.aku sebenarnya x minat pegi tempat ramai org ni.aku pegi pun dgn tujuan dan target nak beli apa.bila sampai param je terus pegi ke stall yg dihajati.cepat pergi cepatlah baliknya.lgpun mmg x suka bersiar2 kat param sbb sharul sibuk nak berjalan tgh2 org ramai tu.x kuasa aku.

aku pegi param kali ni dgn tujuan nak cari ikan bakar.ni gara2 tgk Serena mkn kat rancangan Jalan2 Cari Makan pagi ahad tu.kalau ada lala @ kerang bakar adalah 1 bonus.aku tau xder org nak jual kerang bakar nye bulan puasa ni.ada ke?
cuaca panas terik,aku jumpa stall ikan bakar je terus pilih keli 2 ekor,cencaru 1,dan pari 1 tanpa tgk kiri kanan.mahal pun lantak la.sbb plan asal nak mkn buffet lagi yg kos nya rm33 sekepala.aku xtau berapa harga total sbb En Nas yg bayar tapi sempat gak terpandang harga pari rm6,keli rm4 seekor.bila dah bayar, baru la nampak sepanjang row stall ikan bakar tu,mmg stall ikan bakar! ada la 4-6 peniaga berlainan sebelah menyebelah.aku tgk peniaga2 lain, ikan2 diorg nampak lebih sedap dan murah! adoi...nape la aku x tgk keliling dulu sebelum beli?pastu terliur plak tgk kepak ayam madu.beli 4 ketul sbb nampak kecik je kepak tu.
kami sambung perjalanan.seperti biasa nampak ramai beratur kat stall KERAMAT MURTABAK.tiap kali pandang kat stall tu sentiasa org beratur.apa rasa murtabak dia eh?sesapa pernah rasa bg report kat saya ye.aku mmg la bukan peminat murtabak.jgn harap nak beratur.so tengok je la.sambil berjalan aku ternampak gulai lemak siput sedut yg ku idam2kan sejak Zue kawan aku cerita dia berbuka puasa mkn lauk tu.terus beli, x pikir dah sbb sekali sekala je minat nak mkn benda alah tu dtg.

ni adalah santapan berbuka puasa kami semalam.



close up sikit



rasanya x sesedap mana.this is the first and the last time aku beli,esok kalau teringin lagi,aku nak beli kat stall sebelah la ye.air asam dia mmg mcm air rendaman tomato.



kepak ayam madu ni sedap.tongkeng tu En Nas yg mkn, I x minat k.sebelah tu ialah ayam goreng Uncle Bob kegemaran seisi keluarga : )



gulai lemak siput sedut yg caroi

akhirnya aku x habis.menyesal sgt.En Nas pun x dpt nak tolong aku habiskan.lain kali xnak beli byk2 lagi..

P/S : malam ni berbuka dlm flight.I'm flying to Labuan this evening.

No comments:

Post a Comment