Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Friday, August 13, 2010

checklist

ok, nak tulis gak 1 lagi entry sebelum tido

mungkin lepas ni aku xder idea nak post apa dan ahad mmg hari yg sgt busy.dari pagi sampai malam ada aktiviti.tomorrow and monday will be a loooooong day for me sbb byk hours dlm kete je.nak tido dlm kete takut berdengkur plak,so I better not sleep.

ini perkara2 yg perlu dibuat sebelum meninggalkan En Nas dgn anak kesayangan kami hujung minggu ni ;

1. kosongkan sinki - basuh SEMUA pinggan,mangkuk,cawan,gelas,sudu,kuali,periuk(aku ada ke periuk?),sudip..nak harap En Nas yg buat?tunggu air milo tu kering baru basuh kot.haha (hari raya harus minta maaf)

2. buang sampah - ni aku dah remind byk kali dari semalam lagi tapi plastik sampah tu ada lagi malah makin mengembang.nasiblah,esok bawak turun plastik sampah yg berat tu.jgn terburai tgh jln sudah la.

3. do the laundry - kat rumah ni laundry hanya aku yg buat.mmg sengaja xnak En Nas yg buat sbb aku ada sistem sendiri.aku basuh baju ikut jenis@kategori.mmg x campur.

4. iron baju kerja - tgk la esok pagi kalau rajin.hehe.kalau malas, sebelum pegi kerja sempat lagi.cuma kena bangun lebih awal 5 minit la.

5. tinggalkan kata2 akhir a.k.a reminder kepada En Nas bagaimana nak uruskan sharul dan rumah sebelum aku pergi - xper.aku simpan kata2 akhir ni sampai nampak kete jabatan esok,baru aku bagi.kalau bagi sekarang pun, kena ulang semula esok.haha

6. cek ada berapa cash yg ada dlm wallet - x cukup jadi kena mintak.mujur ada. I prefer cash ok rather than kad.x suka guna kad.

7. surat dan jadual aktiviti program utk Ahad - ada dlm fail tu.tadi hampir tertinggal di ofis,nasib baik ingat nak ambil bawa balik rumah.jgn tertinggal lagi esok sudah.

8. top up maxis - dah suruh En Nas beli tapi dia lupa! xper, tu tanggungjawab dia utk membeli dan membayar first thing in the morning tomorrow.

9. mengemas beg utk tido 2 mlm di terengganu
-

-

-

-


argh.esok masih ada.kelopak mata dah berat ni.esok la kemas.janji baju,seluar(luar dan dalam) ada,cuma nak susun je x larat.esok la ye

barang paling penting utk dibawa......laptop + broadband confirm x lupa.hehe

to be continued...

No comments:

Post a Comment