Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Saturday, August 28, 2010

first time masak lobster

ini rezeki namanya

lobster2 ni aku beli di Mukah pagi tadi.aku x plan pun nak cari benda alah ni walau aku tau dia lebih murah kalau nak banding dgn harga di semenanjung.

pg td kami pegi ke pasar yg aku lupa nak tanya apa nama pasar tu.tapi mmg di situ dijual semua bahan2 basah dan kering segar.

sebelum balik ke hotel,aku nampak ada peniaga yg jual lobster.hanya tempat tu je ada jual sbb hanya dia yg dpt lobster tu.tu pun 2 ekor je.rezeki dia

dia jual rm30/kg.dia ada offer pd kami utk membeli.sambil kami tgk2 ikan kembung yg dijual di tempat dia, dia timbang lobster2 tu.~900gram 2 ekor tu.aku masih x berminat nak beli sbb malas nak bawak dan geli sebenarnya nak pegang.tapi mkn,suka.
bila dia ckp dia jual 2 ekor tu dgn harga rm20, aku terus offer diri nak beli.dah jadi rezeki aku pulak.

aku x penah makan seekor lobster.kalau merasa pun ciput je.anak2 lobster la kot.ni kan pulak nak suruh aku 'siang' lobster tu.tapi aku pasti En Nas pandai bab ni.tu pun 1 faktor yg mendorong aku beli.

sampai rumah En Nas 'siang' 2 ekor tu dan request aku masak merah.

ni bahan2 memasak aku ;

bawang besar
bawang putih
halia
sos cili

cara2 memasak ;

SUKA HATI....LOL

ni la hasilnya


....tadaaa....


walaupun zero presentation....yg penting SEDAP...huhu

3 comments: