Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Thursday, January 27, 2011

tidak semua yg kita mahu, kita dpt

apa punya tajuk daa...


tapi betullah.aku nak cuti hari isnin dgn rabu minggu depan, tapi aku x dpt...argh !


be positive..be positive...


utk pengetahuan semua...3 - 4 hb Feb (khamis dan jumaat) adalah Chinese New Year.sudah maklum?hari selasa (1 feb) sebelum tu pulak adalah Hari Wilayah iaitu cuti umum bagi penduduk Wilayah Persekutuan Key Ell, Labuan dan Putrajaya.woohoo


jadi kan ke sedap hingga menjilat jari jika aku apply cuti rehat pada isnin (31 jan) dan rabu (2 feb)? nak2 pulak kalau bos luluskan.kan ke best tu?dpt cuti dari sabtu ke sabtu?


tapi nOOOOOO...x sempat nak isi borang cuti utk isnin....aku dpt arahan utk melawat ladang ayam di seremban.xpe la.Putrajaya ke seremban dekat je.balik hari.xpe.I can handle it.lepas tu cuti la dari selasa ke sabtu andai kata bos sain borang cuti yg aku apply utk rabu tu.


pagi tadi aku dah submit borang cuti utk rabu, dan PA bos kata dia dah sain borang tu.fuh..lega

tapi ptg tadi ada surat utk aku bertugas di Kedah pada 2hb feb a.k.a rabu !


nak menjerit suara x keluar.nak buat apa?aku fikir dulu agak2 En Nas blh drive x ke Kedah sbb transport kena arrange sendiri.ada x duit utk didahulukan buat bayaran hotel,petrol dan tol?
ok, duit xder alasan sbb gaji bulan ni baru masuk.tapi En Nas blh ke teman aku sekali?dia kan driver setia yg x berbayar.

aku called dia, dia ckp blh dipertimbangkan.ok la tu.kalau dia kata dia kena kerja hari rabu tu, mati la aku.apa alasan yg aku nak reka utk xnak pegi nanti?


so to be positive...aku kena SUKA arahan last minute ni.I have no choice.seboleh2nya aku xnak buat alasan.


so I have nothing to complain about.hari isnin ni pergi ladang bersama bos dan driver.bos blh la menjawab segala permasalahan di sana.driver pula....well......drive la.blh la aku duduk belakang je.lagipun balik hari je.


hari rabu pulak, En Nas mcm xde masalah nak drive ke Kedah.aku plak sempat booked bilik hotel di alor setar.takut lewat book x dpt bilik plak sbb cuti perayaan kan,mesti penuh (read : MAHAL).so no worries about hotel.

memandangkan mak,adik,dan iqah ada di rawang rabu ni, blh la sharul bermanja2 dgn diorang (read : Ibu dgn Abah sharul nak berdating ok)..hehehehe

No comments:

Post a Comment