Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Monday, January 24, 2011

nak nangis....

one thing that can make me cry instantly is when someone else do wrong to my love ones especially my baby..

setelah seminggu x jejak kaki ke taska, hari ni aku hantar sharul ke taska seperti biasa bersama En Nas. En Nas biasanya akan tunggu dlm kereta sementara aku hantar sharul di depan pintu taska.
kalau aku x lewat, aku hantar sharul hingga dalam bilik dia sbb dlm bilik tu ada penjaga yg dah biasa tu.tapi kalau aku lewat, aku hantar sampai muka pintu je.dan penyambut tetamu penjaga akan sambut kanak-kanak riang dan hantar ke bilik masing2 mengikut peringkat umur.

biasanya begitu......

sejak tahun baru 2011 ni aku perasan ramai pekerja2 baru.x kisah la

tapi pagi tadi, aku x perasan penjaga yg sambut sharul tu orang lama atau baru.aku agak lewat utk ke tempat kerja.lgpun aku mcm malas nak hantar sharul sampai bilik dia sbb aku expect penjaga kat depan muka pintu tu akan dukung sharul dan bawa dia masuk ke dalam.

tapi apa yg berlaku...sempat juga aku dgn En Nas melihat dari dalam kereta...

penjaga tu mula2 dukung sharul,lepas aku beredar je, boleh dia turunkan sharul then suruh sharul berjalan sendiri ke arah bilik dia.pastu beg sharul dia tinggalkan dulu kat atas meja dekat dengan muka pintu.aku x perasan penjaga tu perasan x yg kami laki bini tgh perhatikan dia.sama ada dia sengaja atau tidak aku pun x pasti.
tapi En Nas mmg marah.aku pun marah dlm diam.

tapi penjaga tu x salah kan?sharul dah besar,dah blh berjalan sendiri ke bilik dia jadi x perlu la dia dukung dan tunjukkan jalan ke bilik sharul..

aku kecik hati dia buat mcm tu kat anak aku.aku pun keluar dari kereta, ambil beg sharul yg dia tinggalkan kat depan tu, bawa ke bilik sharul.then aku tgk sharul terpinga2 sendirian.seolah2 tempat dan kanak2 dlm taska tu begitu asing buat dia.tuhan je yg tahu perasaan kasihan aku 110%.kalau aku tgk anak org yg sebaya sharul mcm tu, aku pun kesian,inikan pulak anak aku sendiri.rasa mcm nak nangis, xnak pegi kerja.

aku dekat dgn sharul sambil beri botol susu dia yg susunya hampir nak habis sbb dia dah minum dari rumah lagi.tinggal baki sikit je.blh la dia lapik perut sementara.

aku x puas hati sbb taska tu dah terlalu ramai budak utk dijaga.penjaga x cukup.jadi anak aku ditinggal terpinga2 seorg diri mencari arah tuju.


tapi bila difikirkan 10 kali, penjaga tu x buat salah apa pun.dia ada ramai budak yg perlu dijaga dan perhatian haruslah pd budak yg kurang upaya umurnya.anak aku dah pandai berjalan, jadi dia boleh berdikari, cari haluan dia sendiri
kalau aku jadi penjaga taska, itu la alasan aku.

cuma sebagai ibu ,mithali aku x sampai hati tgk anak aku terpinggir.huhuhu


p/s : masa aku jemput sharul ptg tadi, aku tgk dia main sorang2.x dihiraukan.kesian tau.pastu sempat aku intai ke dlm bilik bayi, ada sorg penjaga baru (sbb x pernah tgk muka dia sebelum ni)tgh layan sms baek punya.cis, kalau aku ada baby dlm bilik tu, confirm aku tukar taska, x blh harap kalau budak2 ni layan sms masa kerja.

No comments:

Post a Comment