Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Monday, December 20, 2010

The more the merrier 2010 (TMTM 2010) part 1

Yes...ini adalah acara tahunan percutian bersama keluarga.aku namakan TMTM (The More The Merrier 2010).kali ni byk kali cancel tempat percutian.mula2 plan ke Bandung atau Hanoi...tapi x semua org setuju.lps tu plan ke Genting Highland atau Cameron Highland (blh la aku borong strawbery gemok 1 lori), x jadi jugak.last2 ke A Famosa Resrt Melaka.tapi jgn gelak ok, dah sampai sini,kitorg x masuk pun Water Worldnya.kitorg mandi manda kat private pool belakang villa yg kami sewa tu.lg puas hati.we own the pool to ourselves.haha



Opah pun ikut sama.tinggalkan rumahnya di Ipoh utk ikut kami.




A Famosa Villa kami 3 bilik.each villa has its own pool.tapi ada yg poolnya di depan rumah.ko nak mandi pun x senang sbb org blh tgk.kami punya pool di belakang rumah, very the private




the kitchen




ya.penuhkan stok utk 2 mlm.kedai jauh sgt dari villa.


Abah,Mak,Adik,Pit,Iqah,Opah,Wanck dan Qisya pergi naik livina.Pit yg drive lepas solat Jumaat.mereka sampai dulu.kami laki bini bertolak lepas Magrib,sampai mlm.mereka sempat rasmikan pool ptg jumaat tu.kami mandi keesokan harinya.




ni dinner kami mlm jumaat.nasi lemak bungkus (saiz 20sen) lauk ikan pari asam pedas




aku pulak mengada2 nak mkn sushi.aku pesan kat Iqah suruh beli di JJ Ayer Keroh.hanya dia yg sgt memahami.owh.tq



Saturday Morning



lenanya si bucuk ni tido.nanti kita suruh Abah pasang aircond kat umah ya


bergambar dulu sebelum breakfast
















actually we were expecting buffet style breakfast.tapi kita kena choose mealfrom the menu.1 meal/person.yg lain kena bayar


American Breakfast
Nasi Lemak Antarabangsa


Bihun goreng


sharul bila nampak air color-color,mana dia nak pandang susu


Sharul "Atok shuap (suap)"


org semua cukup dgn 1 meal.makcik sorg ni je mkn 2 meal.








motip?


selepas mkn,acara mandi manda sampai kecut bermula











tengah hari , Abah,Mak,Opah,Wancik dan Qisya keluar utk melawat saudara di Bukit Piatu..tinggallah kami

muka sharul bila ditinggalkan Atuk







Pit dan En Nas keluar mencari lunch for us kids..hehe

aku pesan kat En Nas,don't ask what I want to eat.u know my taste, suprise me.

sekali dia beli nasi kosong+kangkung goreng belacan+telur dadar.speechless


sup ekor lauk En Nas yg aku kebas utk penambah selera




aku mmg suprise la ! mmg la itu lauk kegemaran aku.....tapi tu menu 'kalau aku dah kenyang tapi masih nak mkn sbb jeles tgk org lain mkn'.

aku mmg lapar gila waktu tu,maklumlah baru naik dari swimming berendam lama.

tarik muka masam kejap...


terliur tgk lunch Iqah...nasi ayam penyet

perut kenyang jugak...aktiviti seterusnya zzzzzzzzz.....


p/s : penat upload gambar weh...esok sambung ok

No comments:

Post a Comment