Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, December 8, 2010

aktiviti hari ini

inilah aktiviti wajib kalau mak cuti duduk kat rumah.dgn si cipom menemani mak



lipat baju di ampaian, masuk dlm laci / gantung dlm lemari

aku ada 2 almari.1 utk baju2 yg aku dan En Nas selalu pakai.1 lagi almari utk baju2 yg kami jarang pakai.contohnya baju melayu En Nas.semua baju2 dlm almari aku xder yg terbalik.sebelum aku gantung, aku dah terbalikkan siap2..ready to wear.

sharul ada almari berlaci dia sendiri.tiap laci ada kategorinya.nasib x label sekali..hehe.contohnya, laci pertama utk baju2 yg berpasangan.laci kedua utk baju dan seluar yg kehilangan pasangan.laci ketiga utk tuala sahaja...mcm tu la



laundry...mak suka kalau baju2 dijemur kering bawah panahan matahari..terasa microbes2 mati bila kena panas..

lagi 1, aku x campur semua jenis pakaian dlm 1 cucian..kalau nak basuh kain sarung,kain sarung sahaja.tu pun aku dgn En Nas punya asing2, x campur.kalau baju kurung/kerja, tu sahaja.kalau uniform kerja En Nas, tu sahaja.pakaian aku dgn En Nas x bercampur ok.aku tau la sapa yg ajar aku cuci pakaian mcm tu.biarlah bil letrik/air lebih sikit, tapi aku mmg x blh nak campur2 pakaian ni..



masak ala kadar je utk isi perut mak ni ha




menu kegemaran sharul "lelo" (read : telur)..sorry sayang Ibu terlebih letak minyak.dimasak bersama mayones Lady's Choice, resepi Sheila Rusly tu




ni bukan aktiviti standard.x pernah buat sebelum ni kot.dah bersepah sgt aku tgk,nak susun punya la berjam


sekian, mak dah x larat dah.mlm En Nas belanja mkn Pizza Hut.untungnya jadi bini En Nas (ayat bodek)

No comments:

Post a Comment