Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Thursday, November 25, 2010

kenapa aku tulis blog?

aku terpanggil utk tulis entry ni selepas membaca entry kawanku di perantauan, K.yani.

kenapa aku tulis blog?

aku mula tulis blog sendiri selepas timbul minat membaca blog org.mungkin ada sedikit sifat kepochi dlm diri aku sebagai pompuan, aku suka nak tau pasal kehidupan org lain, khasnya kawan2 aku sendiri.

tapi sekadar membaca/ambil tau je.xder plak perasaan jeles atau hasad dengki bila tgk kawan2 yg lebih sikit.malah bila tgk org berjaya, aku pun nak berjaya mcm diorg jugak in a positive way.

the main reason kenapa aku tulis blog ialah ini cara aku memberitahu aktiviti kami sekeluarga khasnya aktiviti sharul kepada atuk, makchor, makchu, atau mungkin uncle pitnya.memandangkan kami tidak tinggal sebumbung, I think it's nice to share what our activities are as a family.where we go, what I we buy...etc..

sbb tu aku x mengharap org follow aku, tapi aku suka kalau ada yg follow.hehe.tq

reason kedua ialah aku jadikan blog ni sebagai diary aku.kadang2 aku x ingat apa aku buat atau apa yg berlaku, tapi bila baca blog semula...aku tau bila sesuatu kejadian tu berlaku.yg best ttg blog compare to ordinary hand written diary ialah aku blh tempek gambar disamping apa yg aku nak ceritakan.


if this blog can last forever, sharul blh baca blog ni bila dia besar nanti.

sekian...

No comments:

Post a Comment