Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Thursday, April 7, 2011

customer complaint

aku bukan la pekerja cemerlang tapi cuba jadi yg cemerlang, xpun buat-buat cemerlang.
aku pegawai kerajaan dan aku guna pengguna.aku berhak buat aduan sebagai pengguna.nasib baik aku MALAS.kalau aku buat aduan kat Jabatan ko,sure 'masak' la.

1. aku sedang dlm proses berpindah ke rumah baru iaitu jenis teres(mengikut kelayakan) dari apartment yg diberi sementara rumah teres ada kekosongan.aku ambil kunci pd jumaat lps.ptg tu juga kami masuk rumah baru sbb x sabar nak tgk bahagian dlm.masalahnya....masa cubaan nak cari kunci grill pintu utama...baru kami sedar kunci tu x diberi skali..$#@%^&!
En Nas dah maki2..dia mmg ada bad assumption ttg pekerja dan kerja2 gomen ni.dia mmg maki kalau pekerja gomen ni buat kerja. ai, x sedar ke bini sendiri org gomen?tp dia tau bini dia seorg pekerja yg dedikasi (aik...sape ckp?).hehe
nasib baik blh masuk ikut pintu dapur.mmg x kuduga.pandangan dari luar aku nampak rumah tu kecik.tp sangkaan aku meleset sekali,besar rupanya rumah tu.ke sbb perabut aku sikit dan bersaiz kecil?anyway aku sgt berpuas hati dan harap kami blh duduki rumah ni selama mungkin.amin..
hari isnin aku kembali ke seksyen pengurusan kuarters yg located jauh dari ofis aku.tu xpe lg sbb masih dlm putrajaya dan bukan aku yg drive.bila aku jumpa org yg jaga bahagian maintenance,dia kata dlm jambak kunci yg original pun xde kunci grill pintu utama.WTF?
mcm mana korg buat kerja? 1st of all, SEPATUTNYA dlm jambak kunci original mesti lah ada SEMUA kunci.ke 2 - kalau xde, kena la buat tindakan pembetulan SEGERA ! x sepatutnya bila next family yg nak duduk rumah tu bgtau ko yg kunci tu xde.menyusahkan betul lah. ke 3 - ko kata setiap kali lps 1 family keluar dari rumah tu, korg buat maintenance work.siap suruh kami tunggu lebih dari 2 bulan sebelum masuk rumah sbb korg nak buat kerja2 maintenance.ok, aku sanggup tunggu.no hal.tp maintenance apa nya?kalau kami kena ulang blk ke tempat ko nak bgtau kunci pintu grill xde dan kat dlm jambak kunci original pun xde ! ni mesti pekerja kontraktor yg buat kerja tu x bgtau grill x blh buka dan selama ni diorg masuk ikut pintu dapur? dlm masa 2 bulan lebih tu diorg x bgtau korg ke?unbelievable
and u keep saying that kontraktor kamu bermasalah...so tukar lah !
pastu kami dah nak masuk rumah tu, baru la nak betulkan tiang penyidai kain yg dah nak reput tu.nasib baik kerja tu kat luar.kalau nak buat kerja dlm rumah, sori...biar kami buat sendiri.2 bulan lebih x cukup masa kot.

2. ni cerita lain plak, xde kena mengena dgn cerita pertama- aku buat panggilan utk bercakap dgn kerani bahagian admin jam 8.40 pagi.aku expect semua org mesti dah masuk ofis by that time walaupun aku tau rata2 org gomen masuk kerja jam 8 pg tapi ada segelintir yg masuk jam 8.30 pg mcm aku.
bila aku call beberapa kali x angkat.so aku call jiran kerani tu nak bertanyakan sama ada kerani yg aku cari tu cuti atau kerja pd hari tu.jiran dia ckp apa tau...."dia keluar minum"
ni aku mmg x blh terima.1st of all kalau betul pun,ko jgn keluar minum lps jam 8.30 sbb 8.30 adalah masa terakhir masuk pejabat.aku sanggup berlapar tau, x breakfast kalau aku rasa aku x sempat nak bungkus makanan dan kembali ke ofis sebelum 8.30 pg. ke2- kalau betul pun ko x sempat breakfast pg tu dan ko mmg perlu mkn supaya ko x menggigil akibat kekurangan glucose, ko bohong sunat la kat jiran2 ko, katakan ko pergi toilet.kalau lama pun xpe.kalau org cari, dia blh assume ko ada sembelit.it's OK. x pun, keluar senyap2.x perlu bgtau jiran2 yg ko pergi cafe.biar diorg x tau nak jawab ko kemana bila ada org cari.dia hanya kata "tak tau".
kepada jiran kerani tu, x payah la bgtau caller yg kerani tu pergi minum.apa anggapan org especially pelanggan?selamatkanlah maruah pegawai gomen.kot ye pun..

No comments:

Post a Comment