Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Sunday, April 10, 2011

aktiviti ahad

iqah tido di rumah baru kami hujung minggu ni.but she had to leave sunday morning before 10am sbb kena ambil pop kuiz di fakulti.atas permintaan ramai En Nas mlm sebelumnya, aku bangun seawal 7.30 pagi(awal ke?) utk masak nasi lemak.aku tau walau x sedap, En Nas lebih suka mkn nasi lemak free aku daripada membayar RM8 utk nasi lemak medan selera presint 9 kegemarannya.dah x larat nak membayor kot.
iqah mesti x percaya aku blh buat nasi lemak sbb aku mmg stok mkn kat luar dan kalau aku masak pun mesti yg sesimple mungkin.
ha..rasakan nasi lemak yong ko yg mungkin ko xnak ulang mkn lagi.hehehe



zoom sikit



YES..the presentation is there


lepas breakfast then iqah balik.En Nas dan sharul pun dah bangun.then he decided to find Plasma @ LCD TV kat pasaraya.sebenarnya dah hampir purchase 42" plasma kat Tesco Nilai the night before, tapi En Nas x puas hati sbb salesman dia x melayan pertanyaan dia but instead melayan Bangla foreigner yg berpakaian smart mcm nak gi ofis tu, dia blah mcm tu je.buat apa bg sale kat org yg x melayan? aku ikut je.aku x lah se'excited' dia pun nak beli TV besar ni.

pagi ahad tu kami keluar 10.30 pg to get a new TV.aku ikut je, janji blh blk awal nak tgk Melodi dan NONA kat TV3.

first stop kami ke Jusco Balakong, En Nas cari 42" tapi yg ada hanya 43" yg harga lebih mahal RM400.ya, beza 1 inci tapi beza harga RM400.so dia xnak.dia ajak aku ke Tesco Ampang plak.Ok..'saya yang menurut perintah'.....eh, terikut-ikut plak.

sampai Tesco Ampang,byk plasma 42" tapi xde jenama Samsung.dia xnak..nak Samsung jugak...pastu sebelum dia bg idea nak kembali ke Tesco Nilai...aku bg idea yg lebih bernas..kihkih

the reason kenapa dia nak beli 42" plasma ialah sbb dia berkenan after Pit beli 42" dgn harga yg murah.sebenarnya aku tau dia mmg dah lama berkenan TV besar ni, tapi dia x mampu.now dia dah ada duit, he wants to get 1 with cash.
aku x kisah k,TV kecil is fine with me.TV besar ada pun tapi asyik tgk Shrek je, menyampah tau.tapi bagus gak beli TV lg 1 so Sharul blh tgk Shrek 24 jam.hehe

Idea bernas aku ialah let's get it where Pit got it.dah tentu ada dan dah tentu murah.so kami ke Giant Kelana Jaya.pergh...my sunday morning wasted just like that.x dpt tgk Nona apatah lg Melodi.

aku dah malas nak keluar dan berjalan.so En Nas keluar sorg2 to get his TV.punya la lama menunggu dlm kereta, aku fikir mesti dia dah decide nak beli.kalau x beli gak....mengamuk lah singa.akhirnya dia keluar tersenyum sambil diikuti oleh pekerja Giant yg sedang menolak troli yg ada kotak besar.fuh...nasib baik ko beli jugak.kalau x, aku ajak ko ke Pesta Berlian Alamanda dan kita bukan sekadar tgk je....

lepas keluar dari parking Giant, kami singgah ke restoren Mohd Chan Abdullah.aku suruh dia tapau je, malas nak keluar dari kereta dah.



lunch at home @ 3pm

lepas mkn apa lg, tido lah


menjelang mlm En Nas keluar utk bungkus makanan lagi.aku dgn Sharul tinggal kat rumah.En Nas blk ambil barang2 yg belum diambil kat rumah lama.aku order burger je for dinner.burger ayam special dan neslo ais.kenyang..alhamdulillah

No comments:

Post a Comment