Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, April 13, 2011

eye bags

argh, bencinya bila ada eyebags..paling besar bila menangis sebelum tido.tapi dah lama x buat perangai mcm tu.bila x cukup tido pun dah cukup utk dpt 'beg mata' secara percuma.

kenapa aku x cukup tido smlm?

lepas blk dari kerja, rutin biasa pada hari selasa ialah pergi pasar malam selepas ambil sharul dari taska.walau hujan lebat, En Nas pergi juga pasar mlm, kalau x pergi, x mkn la kami.lgpun since nasi lemak ahad lepas, aku x masak kat rumah lg sbb paip dapur bocor.bila air jatuh dlm sinki je, dia muntah blk air busuk tu melalui lubang lantai dapur.xnak la aku.nak masak sure guna byk pinggan mangkuk, kuali...dan dah tentu kena basuh segera.aku x suka tgk pinggan mangkuk berlonggok dlm sinki walau 5 minit.x suka tau.

En Nas bgtau yg dia kena keluar mlm nanti utk pick up his new semi skilled worker yg dtg dari Penang, kat stesen bas Bukit Jalil tu.so aku x kisah la,sbb bukan selalu pun.ni kes emergency sbb syarikat M** ni nak pakai pekerja segera sbb pekerja sebelum ni bermasalah.so sebagai vendor, En Nas kena la provide main power segera.hari ni dia call budak tu utk lapor diri utk esok, hari tu juga budak tu bertolak dari Penang.mmg bersungguh nak kerja budak ni, bagus.

mula2 aku ckp nak ikut sbb aku takut duduk rumah berdua dgn sharul mlm2.tapi bila difikirkan, kesian sharul.dia mesti tido awal mlm tu sbb pg nya kami semua kena gerak awal.En Nas kena bawa budak baru ni lapor diri kat Subang Airport dulu.so En Nas kata esoknya keluar dari rumah jam 7 pg.so aku decide x pyh ikut la.

lepas En Nas keluar rumah kul 10 lebih, aku ajak sharul tido depan TV.aku takut nak naik bilk kat atas.kalau terdengar bunyi2 yg mencurigakan dari luar rumah, blh jerit kuat2 biar jiran semua dengar.tapi kalau kat dlm bilik ,x dengar apa2 dari luar.

lepas keluar En Nas hantar msg minta maaf sbb dia terpaksa tinggalkan kami kat rumah sebab kerja.aku sikit pun x marah sbb benda ni jarang berlaku dan aku dah mula faham bidang kerja dia yg mmg sgt berbeza dari bidang kerja aku yg mkn gaji ni.

aku tido2 ayam sampai la dia balik jam 1.20 pagi.dia mula melaporkan menceritakan apa yg berlaku.aku pun layan je la.to be honest, bila En Nas mula cerita ttg apa2 pun, aku akan tunjukkan yg aku berminat nak tahu walaupun aku x minat.ni cara aku tunjuk hormat kat dia la kiranya.

rupa2nya budak baru tu bawak bapa dia bersama.pastu kakak dia yg sarat mengandung dan abang ipar dia yg duduk Klang pun dtg kat stesen bas.aku faham sgt2 situasi dia.yelah, siapa nak biarkan anak dia travel dari Penang ke KL walau utk lapor diri ke tempat kerja dlm keadaan tergesa2? setiap bapa yg bertanggungjawab mesti akan buat mcm tu.dia mesti ada perasaan 'don't trust anyone'.

En Nas pun dpt meyakinkan mereka sekeluarga ttg kerja yg anak dia akan buat ni.and he convinced the father yg anak dia akan berada in good hands.. bagus la diorg semua x byk 'cekadak'.mau x En Nas maki tgh2 mlm tu kalau diorg byk 'cekadak'.dari bas stesen, En Nas hantar budak tu kat asrama pompuan khas utk pekerja, dan bapa dia tumpang tido kat asrama lelaki.

pagi ni aku bgn 6.00 pagi, tapi En Nas plak yg bgn lewat.kul 7.00 baru nak mandi.aku sampai ofis 7.45.baguskan.blk mesti 5.30 tepat ye By, dah janji nak blk awal hari ni.

P/S : saiz mata separuh dari saiz asal

No comments:

Post a Comment