Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, February 1, 2012

Salvatore Ferragamo vs NOSE

dalam hati : Alaa...kalau aku pakai Chanel original harga RM8,000 pun ada orang nak percaya ke? lebih baik duit tu simpan dalam bank, buat modal bisnes satu hari nanti.


bukan niat nak berlagak.tapi lately ni asyik obses dgn handbag dan kasut berjenama high class.my taste is like Chanel and Dior for handbag dan Salvatore Ferragamo for shoes.takkan 'pembawaan' baby kot.sebab sebelum ni x obses pun.na mungkin.


aku kerap ambil cuti rehat dan lepak di rumah Mak kat rawang, so banyak masa di rumah sbb x larat nak berjalan keluar.so aku kerap browse shopping website like mudah.my dan blogspot yang menjual designer bags and shoes. 3 jenama ni je yg aku berkenan. sampai aku bernekad by the time umur aku 40 tahun, aku akan beli sebijik Chanel dan sebijik Dior.aku rasa aku boleh sbb simpanan aku tiap2 bulan agak byk, sampai duit gaji pun tinggal cukup2 makan lepas tolak simpanan.


honestly, kalau aku mampu beli pun, aku x rasa aku akan beli sbb fortunately minda aku berfikiran anything that cost more than RM1,000, baik aku beli barang kemas 916.tapi tu dulu kot.sekarang RM1,000 dapat cincin atau gelang nipis je.


sekarang aku masih obses membeli belah di alam maya. mula2 barang untuk baby.tapi skrg dah mula beli barang untuk koleksi diri sendiri.sebelum ni aku jenis yang akan membeli yang baru kalau yang lama dah rosak dan buruk.tapi skrg, main beli je asal cantik di mata.bila nak pakai ntah x tau.seingat aku ada 1 set handbag dan kasut Carlo Rino yang aku beli belum dipakai lagi.rasanya aku akan jual beg tu sbb warnanya x sesuai dgn aku.tersangat la merah mak ngah.rugi kan?


bila gaji bulan ni dah nak habis, mula la minta dgn En Nas, pemegang amanah duit ASB yang aku keluarkan tahun lepas. I think it's good that I let him keep MY MONEY. aku anggap tu duit 'invisible' aku. di masa2 sesak macam nak bayar barang yg aku shop online ni, boleh la aku pakai.hehehe


so kesimpulannya, aku mmg x mampu beli jenama2 seperti yang aku idamkan walaupun harga di negara lain maybe x semahal di Malaysia.buat masa ni aku boleh beli affordable brands je like NOSE, Vincci, Voir...untuk memenuhi nafsu shopping aku yang menjadi2 ni.




P/S : weekend lepas pergi Amcorp Mall, ada jual kasut Salvatore Ferragamo harga RM2200. terus letak balik, x payah nak tanya ada size ke x. kalau harga RM220, aku terus rembat.

2 comments:

  1. hehehe...zaman sekarang ni..ramai yang mementingkan jenama..untuk kepuasan diri memasing..tapi pada aku..ala kadar je...tak perlu nak ikut trend sangat..sbb ia bersifat timbul tenggelam..belanja ikut keperluan..lagipun tak baik belanja ikut nafsu kan...kalo kita gaji ciput ni...pakai LV yg ori pun..org akan cakap fake...huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. true...jadi biarlah sekadar angan2 kosong saja.unless I achieve something and buy it as a reward, kan?

      Delete