Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Sunday, May 15, 2011

Hong Kong day 2

8 Mei 2011

9.00 am - naik shuttle bus ke stesen Kowloon.then naik MTR ke stesen Tung Chung, untuk ke Citygate Outlets.
sampai sana kebanyakan kedai baru nak buka.kami habiskan masa di situ sbb nak jemput Abah dan Adik yg fly dari Malaysia.sampai2 kami breakfast dulu

lepas breakfast, aku serbu kedai Coach.terus beli apa yg berkenan sbb takut x sempat nak dtg balik


tgk tu, 2 org gemok nak duduk bersama.dah la bas sempit gila.









muka puas giler sbb dah dpt beg jenama pilihan hati



awal2 lagi En Nas belikan mini books Chungginton utk Sharul



sambil aku,En Nas dan Iqah bershopping, Pit bawa Mak dan Sharul lepak2 kat cafe



the best part of this cafe selain sofa yg empuk.aku nampak ada seorg pompuan local siap tido lg atas sofa.



sedar tak sedar, Abah dan Adik pun sampai.mereka naik MTR dari airport


then we walked few distance to cable car station Ngong Pin 360



harga tiket dewasa 120 HKD.ada 2 jenis cabin iaitu standard dan crystal cabin.bezanya yg crystal tu org boleh tgk bawah sbb lantainya 'see through'.harga tiket mahal sikit



nice view



sampai atas,memasing cari makanan..lapar



main attraction di sini ialah patung besar tu, tempat diorg sembah



jumpa restoren Halal di atas...'heaven'





so long Ngong Pin 360.despite the long queue, we had a great time.nice weather by the way

malam adalah aktiviti bebas.aku malas nak keluar so aku dan sharul tido awal.En Nas keluar seorg ke Temple Street naik teksi.dia pulang bawa balik sebungkus makanan.tido lebih lena bila kenyang : )

1 comment: