Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Thursday, February 17, 2011

why Sharul?

nama anak saya Muhammad Shahrul Nizar. nama diberi setelah aku dan En Nas sepakat.

Shahrul, aku punya idea sbb nak kekalkan tradisi "Sha" dlm adik beradik aku.

aku Shamizah,adik2 aku Shafiq, Shafizah, Shafiqah (ni mak dah xder idea lain agaknya.tambah "ah" je belakang "Shafiq" )hehe.

Nizar pun sebenarnya idea aku sbb nak ada initial N sempena nama abahnya "Nasron" padahal sah2 la mesti ada nama abahnya sbb ber bin kan abahnya.ceh...

and YES Nizar adalah sempena MB Perak pada masa itu iaitu Mohd Nizar Jamaluddin.

jadi lah Muhammad Shahrul Nizar.

maksud nama plak, Shahrul = bulan
Nizar = yang memerintah

aku xnak panggil dia Shahrul sbb Shah tu mcm kasar plak bunyinya.Sharul kan lebih lembut...

No comments:

Post a Comment